مزایای سلامتی ذرت

▫️ذرت یکی از غلات مفید است که کالری، کربوهیدرات، فیبر و پروتئین فراوان و ویتامین و مواد معدنی متوسطی دارد.
– ذرت حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام کاروتنوئید است که با مبارزه با رادیکال های مضر آزاد بدن، در کند کردن روند پیری و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن نقش دارد.
▫️فیبر موجود در آن نیز می تواند به هضم غذا کمک کرده و خطر ابتلا به یبوست را کاهش دهد.
▫️براساس برخی مطالعات، مصرف فیبرهای غذایی، خطر بیماری های قلبی عروقی، عفونی و تنفسی را کاهش می دهد. از طرف دیگر، ذرت گلوتن نداشته و بنابراین، افراد مبتلا به سلیاک، به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.
▫️روغن ذرت نیز یکی از روغن های مفید است که حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع مانند لینولئیک اسید بوده و ویتامین E، یوبی‌کینون (Q10) و فیتواسترول‌های بالائی دارد.
▫️این روغن همچنین برای کاهش کلسترول خون مفید است. علاوه بر آن، اگرچه محتوای فیبر ذرت پایین است اما می تواند نیازهای پروتئینی افراد گیاه خوار را تا حد زیادی برطرف کند.
▫️همچنین، مطالعات نشان داده اند که ذرت در پیشگیری از سلامت چشم و کیست های گوارشی نقش دارد.
– مصرف این ماده غذائی به صورت پخته یا خام تفاوتی نداشته و می تواند همراه با سالاد، سوپ و … مصرف شود. از نظر حفظ خواص تغذیه ای، می توان ذرت خام را به مدت ۵ روز و ذرت پخته را به مدت ۶ ماه در فریزر نگهداری کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Related Post

زمان مصرف داروهازمان مصرف داروها

🔺 #وارفارین: بهترین زمان توصیه شده برای مصرف آن ساعت ۵ عصر است، چون مهم است که از ۲ ساعت قبل، تا ۲ ساعت بعد از مصرف وارفارین، هیچ غذایی