نکاتی در مورد مصرف تخم مرغ

▫️تخم مرغ یکی از مواد غذایی مفید است که به تولید سلول های جدید، تشکیل اسیدهای صفراوی حل کننده چربی و جذب ویتامین ها کمک می کند. علاوه بر آن، تخم مرغ حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین های
A، B، B-12، D، فولات و ید
است.
▫️تخم مرغ همچنین غنی از کلسترول است. کلسترول نوعی چربی است که برای ادامه زندگی حیاتی و ضروری بوده و در ساخت سلول های مختلف، بسیاری از هورمون های استروئیدی و به عنوان پیش ساز اصلی اسیدهای صفراوی به کار می رود اما رسوب همین ماده حیاتی در دیواره رگ ها، موجب گرفتگی آن ها می شود.
– از آن جائی که زرده آن دارای سطح بالایی از کلسترول است، یکی از نگرانی ها در مورد مصرف تخم مرغ، افزایش خطر ایجاد مشکلات کلسترول و بیماری های قلبی است.
▫️تحقیقات جدید نشان داده اند که مصرف متعادل آن، اثر ناچیزی بر سطح کلسترول داشته و جای نگرانی ندارد. البته، از آن جائی که تخم مرغ چربی های اشباع نیز دارد، به صورت معمول توصیه شده که بیش از یک عدد در روز مصرف نشود.
▫️نکته دیگر در مورد مصرف تخم مرغ، خود داری از مصرف تخم مرغ خام است. تخم مرغ خام خطر ابتلا به عفونت #سالمونلا را افزایش می دهد. به علاوه، جذب برخی مواد مغذی آن، کاهش یافته یا متوقف خواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Related Post

نقش پروبیوتیک ها در سندرم روده تحریک پذیر (IBS*)نقش پروبیوتیک ها در سندرم روده تحریک پذیر (IBS*)

🔻پروبیوتیک ها (probiotics) میکروارگانیسمهایی با ویژگی های سودمند برای میزبان هستند. 🔻بسیاری از محصولات پروبیوتیک تجاری موجود از منابع غذایی بویژه لبنیات بدست آمده اند. اگرچه پروبیوتیک موجود در مواد