روش های طبیعی برای بهبود حساسیت به انسولین

▫️انسولین هورمون کنترل کننده مقدار قند یا گلوکز خون است. سلول های بدن با جذب قند از خون به انسولین پاسخ می دهند. حساسیت به انسولین به معنای حساسیت سلول های بدن در پاسخ به انسولین است. این مسئله در بیماران مبتلا به دیابت اهمیت زیادی دارد.
▫️پایین بودن حساسیت به انسولین به عنوان مقاومت به انسولین شناخته می شود. در این وضعیت ممکن است سطح قند خون بیش از حد بالا رفته و به دیابت نوع ۲ منجر شود. حساسیت به انسولین بین افراد مختلف متفاوت است.
▫️اتخاذ یک شیوه زندگی سالم و مصرف مواد غذائی مفید می تواند به حفظ حساسیت به انسولین کمک کند. یکی از عواملی که سبب بهبود این وضعیت می شود، انجام منظم ورزش هایی مانند دوچرخه سواری است. انجام ورزش های ترکیبی شامل تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی نیز توصیه شده است.
– حداقل ۳۰ دقیقه ورزش به صورت پنج بار در هفته می تواند کمک بسیار زیادی به مبتلایان به دیابت کند.
▫️خواب کافی نیز عامل دیگری است که می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. علاوه بر موارد نام برده، مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات کمتر و چربی های غیر اشباع بیشتر، در تنظیم قند خون در مبتلایان به دیابت نقش دارد.
▫️تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف مکمل های غذائی مانند اسیدهای چرب امگا ۳، پروبیوتیک ها و منیزیوم، نیز می توانند سبب بهبود مقاومت به انسولین شوند.
– بنابراین، تغییر شیوه زندگی و تغذیه مناسب، می تواند به کنترل قند خون کمک کند. کاهش مقاومت نسبت به انسولین خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Related Post

کاربرد ویتامین هاکاربرد ویتامین ها

۱️⃣  ویتامین A 🎗به ساخت و تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها، بافت‌های نرم، پوست و غشاهای مخاطی کمک می‌کند. ۲️⃣  ویتامین B۲ 🎗این ویتامین به بالا رفتن انرژی و تقویت سیستم دفاعی