قلب و زندگی؛ سایت شخصی دكتر مصطفی بیات فوق تخصص قلب و عروق عمومي علائم کرونا در زنان باردار ممکن است مدت ها طول بکشد.

علائم کرونا در زنان باردار ممکن است مدت ها طول بکشد.

▫️یک بررسی در آمریکا نشان می‌دهد در ۲۵ درصد زنان باردار علائم کرونا ممکن است برای دو ماه یا بیشتر طول بکشد.
▫️پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیا (https://www.ucsf.edu/news/2020/10/418696/covid-19-has-prolonged-effect-many-during-pregnancy) در سانفرانسیسکو و دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس در بزرگترین بررسی تا به حال در زنان باردار بستری نشده سیر بالینی و پیامدهای بالینی را در ۵۹۴ زن که آزمایش کرونایشان ذر حین بارداری مثبت شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.
▫️نتایج نشان داد که شایع ترین علامت اولیه این زنان سرفه، گلودرد، بدن درد و تب است. نیمی از از زنان مورد بررسی سه هفته پس از شروع بیماری و ۲۵ درصد زنان هشت هفته پس از آن همچنن علامت دار بودند.
– این پژوهشگران می گویند زنان بارداری که به کرونا مبتلا می شوند، باید انتظار طول کشیدن علائمشان را داشته باشند.

📗 Obstetrics & Gynecology (https://journals.lww.com/greenjournal/pages/default.aspx)
@SciJournals