قلب و زندگی؛ سایت شخصی دكتر مصطفی بیات فوق تخصص قلب و عروق عمومي علائم حمله قلبی زنان چقدر متفاوت از مردان است؟

علائم حمله قلبی زنان چقدر متفاوت از مردان است؟

بر اساس آمار انجمن قلب آمریکا، علائم حمله قلبی در زنان متفاوت است.
▪️برخی از شایع‌ترین علائم حمله قلبی در زنان :
– احساس درد در ناحیه فک، گردن، پشت و بازو
درد ناگهانی یا تدریجی در ناحیه فک، گردن، پشت و بازو در زنان می‌تواند یکی از مهم‌ترین علائم این عارضه باشد. درد می‌تواند بین این نواحی یا بخش‌های دیگر بدن باشد و درد شدید هنگام خواب بروز کند.
– عرق سرد
عرق سرد معمولا دلیلی بر شروع آنفلوآنزا یا گرمای بیش از حد بدن قلمداد می‌شود؛ ولی می‌تواند از علائم اولیه حمله قلبی باشد.
– تنگی نفس، احساس سبکی سر و حالت تهوع
▫️این حالت بیشتر در افرادی دیده می‌شود که همراه با تنگی نفس، در قفسه سینه احساس درد ندارند. بر اساس مطالعات منتشر شده در انجمن قلب آمریکا، حدود ۴۲ درصد زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، از یک ماه قبل علائمی مانند تنگی نفس دارند.
▫️بر اساس مطالعات زنان در دوران یائسگی و پس از آن بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند. این امر ناشی از تغییرات هورمونی است و معمولا علائم بیماری در زنان ۵۰ سال به بالا شامل درد در ناحیه معده، گردن، بازو، فک و پشت، قفسه سینه و ضربان نامنظم قلب و تعریق فراوان است.