قلب و زندگی عمومي واکسن آنفلوآنزا در بیماران مبتلا به فشار خون ضروری است!

واکسن آنفلوآنزا در بیماران مبتلا به فشار خون ضروری است!

▫️مطالعات جدید محققان دانشگاه کپنهاگ در دانمارک نشان می‌دهد واکسن آنفلوآنزا احتمال مرگ زودرس بر اثر حمله قلبی و سکته مغزی را در افرادی که فشار خون بالا دارند، کاهش می‌دهد.
▫️آنفلوآنزا منجر به سرکوبی سیستم ایمنی می‌شود و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد، از طرفی فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی است.
– محققان بر این باورند که واکسن آنفلوآنزا در کنار راهکارهای مراقبتی، مهمترین عامل برای جلوگیری از بروز این عارضه است، بنابراین می‌تواند از بیماران مبتلا به فشار خون در مقابل بیماری های قلبی عروقی محافظت کند.
▫️این مطالعه با بررسی ۶۰۸ هزار و ۴۵۲ فرد ۱۸ تا ۱۰۰ ساله مبتلا به فشار خون نشان می‌دهد واکسن آنفلوآنزا یک روش مناسب برای جلوگیری از این بیماری و تضعیف سیستم ایمنی است.
– بر اساس این مطالعه، واکسن آنفلوآنزا در بیماران مبتلا به فشار خون، احتمال مرگ به هر دلیل مرتبط با آنفلوآنزا را به میزان ۱۸ درصد، بر اثر سایر بیماری‌های قلبی ۱۶ درصد و بر اثر حمله قلبی و سکته مغزی ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.
▫️نتایج این مطالعه در کنگره جهانی قلب و عروق سال ۲۰۱۹ میلادی ارائه شده است.