چند نکته مهم در مورد کهیر

✅کهیر اگر کمتر از شش هفته طول بکشد حاد خوانده میشود و اگر بیش از شش هفته طول بکشد مزمن خواهد بود. نکته مهم که گاها محل خطا برای دانشجویان و پزشکان میشود این است که به هر حال چه در کهیر حاد چه مزمن هر ضایعه کهیری کمتر از ۲۴ ساعت طول میکشد. زمان شش هفته مربوط به دوره بیماریست نه تک تک ضایعات.
✅در کهیر مزمن ما با یک بیماری اتو ایمیون مواجهیم که معمولا علت خاصی ندارد. در واقع در بیش از ۹۵ درصد بیماران کهیر مزمن علتی  مثل آلرژی یا بیماری داخلی یا عفونت مخفی یافت نمیشود .پس نه لازم است این بیماران به کلینیک های آلرژی راهنمایی شوند و نه لازم است پرهیز غذایی غیر ضروری داشته باشند
✅نکته خیلی مهم درمان بیماران کهیر مزمن است .همانطور که آمد ما در کهیر مزمن با یک بیماری بی علت مواجهیم لذا درمان ما صرفا علامتی با هدف بهبود کیفیت زندگی بیمار است.
و اما درمان علامتی با چه؟
آنتی هیستامینهای غیر رخوتزا مانند لوراتادین یا فکسوفنادین در خط اول درمانی قرار دارند.علت انتخاب آنها، عوارض کمترشان میباشد.در صورتی که بیمار علی رغم مصرف آنها باز هم ،کهیر داشت باید به رژیم در مانی او انواع آنتی هیستامین رخوتزا مثل کلرفنیرآمین یا هیدروکسی زین جهت استفاده در شب اضافه کرد.
✅درمان کهیر مزمن تا کِی ادامه یابد؟
حقیقت اینست که طول درمان معلوم نیست
.به بیمار باید به صراحت گفته شود که ماهیت درمان علامتی است یعنی مثل حالتی که برای درد فقط مُسکن تجویز میگردد منتها اینجامسکن ما بدون عارضه است حتی اگر همه عمر استفاده گردد لذا درمان که صرفا برای بهبود کیفیت زندگی بیمار است تا زمانی که بیماری کهیر موجود است ادامه خواهد داشت.معمولا ۵۰درصد این بیماران تا یکسال بهبود میابند ولی گاهی سالها این نوع کهیر طول میکشد و جهت درمان چاره ای نیست جز مصرف آنتی هیستامین.
سایت  علمی و آموزشی بیماریهای پوست
سایت👈www.dermedu.ir