تظاهرات آتیپیک و انفارکتوس قلبی خاموش

▫️انفارکتوس تشخیص داده نشده و یا خاموش به طور شایع‌تری در بیماران بدون آنژین صدری قبلی ، بیماران مسن ، مصرف کنندگان مزمن مسکن های یا مخدر ها و در بیماران با دیابت و هایپرتنشن رخ می‌دهد.
▫️انفارکتوس خاموش اغلب با ایسکمی خاموش دنبال می‌شود و به نظر می‌رسد که پروگنوز بیماران با انفارکتوس خاموش مشابه بیماران با انفارکتوس علامت‌دار باشد.
▫️تظاهرات غیر معمول انفارکتوس شامل موارد زیر است:
۱) تظاهرات نارسایی قلبی (مثل تنگی نفس بدون دردقبلی یا بدتر شدن نارسایی قلبی قبلی بیمار)،
۲) آنژین صدری کلاسیک ولی کوتاه مدت
۳) محل آتیپیک درد، مثل درد گردن یا فک یا دردشانه
۴) تظاهرات سیستم عصبی مرکزی مشابه سکته مغزی ثانویه به کاهش شدید، برون ده قلبی در بیماران با آرترواسکلروز مغزی بعلت شوک یا نارسایی شدید قلبی،
۵) ضعف قابل توجه، دلهره و عصبی شدن، مانیت یا سایکوز ناگهانی

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رابطه خطی بین کاهش وزن و کاهش هموگلوبین ای وان سی (HbA1C) در دیابت نوع دورابطه خطی بین کاهش وزن و کاهش هموگلوبین ای وان سی (HbA1C) در دیابت نوع دو

محققان در گوتنبرگ سوئد با انجام یک مطالعه مروری بر نتایج حاصل از ۵۸ مقاله شامل ۱۷۲۰۴ بزرگسال، به بررسی تأثیر رژیم‌های کم‌کالری، داروهای لاغری و جراحی لاغری در بزرگسالان

ویروس کرونا در مبتلایان به بیماری‌های قلبی پیامدهای شدیدی به همراه دارد!ویروس کرونا در مبتلایان به بیماری‌های قلبی پیامدهای شدیدی به همراه دارد!

▫️محققان دریافتند ویروس Covid-۱۹ در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیامدهای مرگباری را به همراه دارد و در افرادی که به چنین بیماری‌هایی مبتلا نیستند، موجب آسیب‌های قلبی می