تظاهرات آتیپیک و انفارکتوس قلبی خاموش

▫️انفارکتوس تشخیص داده نشده و یا خاموش به طور شایع‌تری در بیماران بدون آنژین صدری قبلی ، بیماران مسن ، مصرف کنندگان مزمن مسکن های یا مخدر ها و در بیماران با دیابت و هایپرتنشن رخ می‌دهد.
▫️انفارکتوس خاموش اغلب با ایسکمی خاموش دنبال می‌شود و به نظر می‌رسد که پروگنوز بیماران با انفارکتوس خاموش مشابه بیماران با انفارکتوس علامت‌دار باشد.
▫️تظاهرات غیر معمول انفارکتوس شامل موارد زیر است:
۱) تظاهرات نارسایی قلبی (مثل تنگی نفس بدون دردقبلی یا بدتر شدن نارسایی قلبی قبلی بیمار)،
۲) آنژین صدری کلاسیک ولی کوتاه مدت
۳) محل آتیپیک درد، مثل درد گردن یا فک یا دردشانه
۴) تظاهرات سیستم عصبی مرکزی مشابه سکته مغزی ثانویه به کاهش شدید، برون ده قلبی در بیماران با آرترواسکلروز مغزی بعلت شوک یا نارسایی شدید قلبی،
۵) ضعف قابل توجه، دلهره و عصبی شدن، مانیت یا سایکوز ناگهانی

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مصرف لبنیات پرچرب ارتباطی با بروز بیماری‌های قلبی و عروقی ندارد!مصرف لبنیات پرچرب ارتباطی با بروز بیماری‌های قلبی و عروقی ندارد!

▫️یک مطالعه بزرگ و بی‌سابقه چندملیتی در جهان قاطعانه اعلام کرده است که مصرف لبنیات_پرچرب ارتباطی با بروز بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی ندارد. ▫️بزرگ‌ترین مطالعه کوهورت

کلگزانکلگزان

🔴نام تجاری انوکساپارین سدیم کلگزان است که از نوع وزن مولکولی پایین بشمار میرود برحسب وزن بیمار بصورت ۱mg/kg روزانه یا دوبار در روز تزریق میشود 🔴هنگام تزریق آمپول کلگزان

مزایای سلامتی ذرتمزایای سلامتی ذرت