قلب و زندگی؛ سایت شخصی دكتر مصطفی بیات فوق تخصص قلب و عروق عمومي بهترین منابع پروتئین برای کاهش وزن موثر

بهترین منابع پروتئین برای کاهش وزن موثر

▫️تخم مرغ: هر دو عدد تخم مرغ تنها ۱۴۰ کالری دارد در حالی که ۱۴ گرم پروتئین به بدن شما می رساند. چربی موجود در زرده تخم مرغ قند خون شما را کنترل می کند و باعث کاهش میل به پرخوری می شود. یافته ها حاکی از آنند که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه هورمون گرلین که مرتبط با گرسنگی است را کاهش می دهد.
▫️ماهی سالمون: هر ۳ اونس از این ماهی ۲۲ گرم پروتئین به بدن شما می رساند. این نوع ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث افزایش سوزاندن چربی بدن می شود و به حفظ اشتها نیز کمک می کند.
▫️پنیر کم چرب: یک فنجان از این نوع پنیر ۲۸ گرم پروتئین دارد و مصرف آن به زنان دارای اضافه وزن توصیه می شود.
▫️سینه مرغ بدون پوست: هر تکه سینه مرغ دارای ۲۶ گرم پروتئین و تنها ۱۲۸ کالری است. مصرف روزانه سینه مرغ به کسانی که قصد کاهش وزن سریع دارند توصیه می شود.
▫️عدس: منبع غنی از پروتئین، فیبر و مواد معدنی است و همچنین دارای کالری کم و تقریبا بدون چربی است. یک فنجان عدس پخته شده حاوی ۲۲ گرم پروتئین، ۳۰۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی است.
▫️کره دانه های چرب: روغن بادام زمینی، بادام، گردو و دیگر دانه های مشابه، منابعی غنی از پروتئین هستند. تقریبا هر دو قاشق از این روغن دارای ۷ گرم پروتئین است. مصرف روزانه انواع مختلف این روغن در مقادیر کم، یک رژیم غذایی مناسب محسوب می شود که پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین می نماید.
▫️تخم کدو: کدو سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها است. ۲۸ گرم تخم کدو حاوی هشت گرم پروتئین و مقادیر زیادی مواد معدنی شامل پتاسیم، منگنز و آهن است. البته به دلیل داشتن چربی بالا، باید در میزان مصرف آن دقت کرد.
▫️بوقلمون: هر ۱۰۰ گرم از گوشت بوقلمون حاوی ۲۵ گرم پروتئین و تنها ۱۴۰ کالری انرژی است. توجه داشته باشید که مقدار سدیم در این گوشت بالاست. بهتر است گوشت تازه بوقلمون را تهیه کرده و آن را کباب کنید تا از مصرف مقدار اضافه نمک و سدیم جلوگیری شود.

@SciJournals

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Post

فشار خون را کاهش دهید تا آلزایمر نگیرید!فشار خون را کاهش دهید تا آلزایمر نگیرید!

▫️مطالعات محققان دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد، درمان پرفشاری خون احتمال بروز زوال عقل مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهد. – فشار خون بالا یکی از عوامل تسریع زمان و

نتایج آنالیز ۱۴۱ مطالعه کوهورت در مورد پیامدهای تعداد کم سیگارنتایج آنالیز ۱۴۱ مطالعه کوهورت در مورد پیامدهای تعداد کم سیگار

🔻کشیدن فقط  یک  نخ سیگار در روز، بیشتر از آنچه قبلا انتظار میرفت، منجر به بروز استروک (سکته مغزی) و بیماری های قلبی عروقی (*CHD) می شود. 🔻در این متاآنالیز