قلب و زندگی؛ سایت شخصی دكتر مصطفی بیات فوق تخصص قلب و عروق عمومي اختلالات گلوکز موجب افزایش ریسک ابتلاء به سکته قلبی می‌شود!

اختلالات گلوکز موجب افزایش ریسک ابتلاء به سکته قلبی می‌شود!

▫️محققان انستیتوی تحقیقاتی کارولینسکا واقع در سوئد دریافتند تشخیص ندادن اختلالات گلوکز موجب افزایش ریسک ابتلاء به سکته قلبی و نوعی بیماری عفونی در بافت اطراف دندان موسوم به پیوره می‌شود.
▫️این تحقیقات نشان داد سابقه اختلالات گلوکز تشخیص داده نشده که شامل دیابت و پیش‌دیابت هستند، با وقوع سکته قلبی ارتباط دارند و تعداد افراد مبتلا به این دو عارضه در میان گروه بیماران دو برابر گروه داوطلبان سالم است. همچنین مشخص شد تعداد افراد مبتلا به عارضه پیوره در میان گروه بیماران بسیار بیشتر از افراد مبتلا به این عارضه در میان گروه افراد سالم است.
▫️گزارش کامل این تحقیقات در نشریه
Diabetes Care
منتشر شده است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Post

راهکار بالینی مجله بالینی انگلستان ( BMJ ) در ترک سیگارراهکار بالینی مجله بالینی انگلستان ( BMJ ) در ترک سیگار

در فرابررسیهای صورت گرفته برروی کارازماییهای بالینی تصادفی، مشخص شده که چندین دارو میتواند در ترک سیگار موثر باشند. دارودرمانی زمانی بیشترین تاثیر را دارد که در کنار رفتاردرمانی به

نگرانی مالی خطر سکته قلبی را ۱۳ برابر افزایش می‌دهدنگرانی مالی خطر سکته قلبی را ۱۳ برابر افزایش می‌دهد

▫️یک مطالعه که در ماه نوامبر از سوی انجمن کاردیولوژی اروپا و انجمن قلب آفریقا در کنگره قلب آفریقای جنوبی ارایه شد، اثر عوامل روحی- ‌روانی مانند افسردگی، اضطراب، استرس