قلب و زندگی؛ سایت شخصی دكتر مصطفی بیات فوق تخصص قلب و عروق عمومي نوشیدنی‌های شیرین به رشد تومورهای سرطانی کمک می‌کنند!

نوشیدنی‌های شیرین به رشد تومورهای سرطانی کمک می‌کنند!

▫️به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، تومورهای سرطانی موجود در روده از نوشیدنی‌های حاوی شکر تغذیه می‌کنند و هر روز بزرگ‌تر می‌شوند.
– نتایج یک آزمایش روی موش‌ها نشان داد، مصرف حداقل میزان شکر هم می‌تواند به سرعت رشد سلول‌های سرطانی کمک کند و منجر به وخیم شدن حال بیمار مبتلا شود.
– این مطالعه تأکید می‌کند، تغذیه سالم می‌تواند به افراد برای حفظ سلامتی و دور ماندن از خطر بیماری‌های مختلف کمک کند.
– لوئیس کانتی، محقق ارشد این پژوهش از دانشگاه نیویورک می‌گوید: نوشیدنی‌های شیرین ۹۰ درصد آب گازدار دارند و هیچ ماده مغذی و ارزش غذایی برای بدن فراهم نمی‌کنند.
▫️به گفته کارشناسان علمی، افرادی که از نوشیدنی‌های شیرین استفاده می‌کنند، علاوه بر اضافه وزن در معرض افزایش فشار خون، دیر‌تر هضم شدن غذا، پوسیدگی دندان و پوکی استخوان هستند.
– این بررسی همچنین نشان داد، میان مصرف نوشیدنی‌های شیرین و افزایش نرخ ابتلا به سرطان روده میان جوانان آمریکایی ارتباط مستقیم وجود دارد.