قلب و زندگی؛ سایت شخصی دكتر مصطفی بیات فوق تخصص قلب و عروق عمومي کنترل فشارخون بالا با رژیم غذایی کم سدیم

کنترل فشارخون بالا با رژیم غذایی کم سدیم

تازه‌های پزشکی


▫️طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد مبتلا به فشارخون بالا با پیروی از رژیم غذایی حاوی سدیم پایین سریع تر بهبود می یابند.
▫️به گفته محققان مرکز پزشکی دیکونز بوستون، تلفیق مصرف کم سدیم همراه با رژیم غذایی DASH (رژیم غذایی مخصوص افراد مبتلا به فشارخون بالا) یا هر یک از این رژیم غذایی به تنهایی می تواند به کاهش فشارخون در افراد مبتلا به این بیماری کمک کند.
▫️در رژیم غذایی DASH بر دریافت میزان مناسب مواد خوراکی و مغذی نظیر میوه، سبزیجات، و غلات کامل در کنار لبنیات کم چرب یا فاقد چربی، ماهی، مرغ، حبوبات، دانه ها و مغزیجات آجیلی به منظور کاهش فشارخون بالا و کنترل آن تاکید می شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Post

فشار خون بالا در ۴۰ سالگی، مغز را در ۷۰ سالگی کوچک می‌کند!فشار خون بالا در ۴۰ سالگی، مغز را در ۷۰ سالگی کوچک می‌کند!

▫️پژوهش جدید “کالج دانشگاهی لندن” (UCL) نشان می‌دهد افرادی که در حدود ۴۰ سالگی به فشار خون بالا مبتلا می‌شوند، در ۷۰ سالگی مغز کوچکتری خواهند داشت. یافته‌های پژوهش حاکی