مصرف مسکن و بیماریهای قلبی عروقی

▫️در بیماران با یا بدون بیماری قلبی عروقی استفاده از اغلب ضدالتهاب های غیر استروئیدی با افزایش خطر عوارض وقایع قلبی عروقی مانند مرگ ناگهانی، انفارکتوس میوکارد، نارسایی قلبی و سکته مغزی همراه است.
▫️برای کاهش این خطر استفاده از کمترین دوز و کوتاهترین زمان با این داروها توصیه می شود.
▫️برای بیماران بدون مشکل شناخته شده ی قلبی عروقی و بدون مشکل گوارشی، که برای مدت بیش از یک ماه مسکن لازم دارند، توصیه یه تجویز  ایبوبروفن یا ناپروکسن می باشد.
▫️برای بیماران بدون مشکل شناخته شده ی قلبی عروقی ولی وجود فاکتورهای خطرساز مشکل گوارشی، که برای مدت بیش از یک ماه مسکن لازم دارند، توصیه یه تجویز  سلکوکسیب می شود.
▫️جهت بیماران واجد بیماری قلبی عروقی، توصیه به استفاده از استامینوفن درصورت امکان می باشد.
▫️اگر بیمار شناخته شده قلب وعروق لیکن بدون واقعه اخیر باشد، توصیه به #سلکوکسیب با دوز تا ۲۰۰ میل گرم روزانه و یا #ناپروکسن تا ۵۰۰ میلی گرم دوبار درروز است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Post

تجویز کلشی سین بعد از جراحی قلبتجویز کلشی سین بعد از جراحی قلب

🔻کلشی سین در کاهش بروز سندرم متعاقب آسیب قلبی* بسیار موثر است. همچنین کلشی سین احتمالا باعث کاهش فیبریلاسیون دهلیزی بعد از عمل قلب باز می شود. البته عوارض آن

استرس در دوران میانسالی زنان را مستعد بیماری آلزایمر می‌کند!استرس در دوران میانسالی زنان را مستعد بیماری آلزایمر می‌کند!

▫️مطالعات اخیر محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز در آمریکا نشان می‌دهد تاثیر استرس بر زنان به ویژه در دوران میانسالی، احتمال بروز اختلالات شناختی را افزایش می‌دهد. ▫️احتمال بروز آلزایمر

با خوردن ۵ نوع میوه، عمیقترین خواب را تجربه کنیدبا خوردن ۵ نوع میوه، عمیقترین خواب را تجربه کنید

تخمین زده می شود که ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت عمومی در ایالات متحده از اختلالات خواب از جمله بی خوابی رنج می برند. بی خوابی مزمن خود عامل ابتلا